Bubblor i vatten

God jul! Känns lämpligt att skriva.

Vi tränar mest sådant som vissa skulle kalla för trams. Tramsträna.
Men. Vi älskar det!

Jag vet att jag är en periodare till tusen. Och mer än halva året, eller nått sånt, har vi tränat lydnad och lydnad och lite mer lydnad.
Och det är inte kul.
För jag vet att de gånger det går som allra bäst är när vi helt spontant på en promenad bara drar in ett fotgående och kanske ett läggande och allt är så himla klockrent.
”Fantastiskt!” tänker jag och drar lite senare igång ett riktigt träningspass på en fin plan med alla möjliga sorters godis och hej och hå. Och det funkar inte.
Jag ska väl inte säga att det inte funkar. Men det blir inte klockrent.

Varför blir det så fantastiskt fint och bra när vi gör det hur som och, i perspektiv till spontangrejerna, skitdåligt när vi ska träna på något?

Dessutom tror jag att det är lite mina ”regler är överskattade, det är fint att göra eget”-tankar som gör att jag är så kär i tricks och sånt.

I alla fall! Syftet var att jag skulle lägga upp en video på Dooley´s bubblor. Det har tagit två år att få till en hyffsad video på det här. Och nu har vi inte tränat på det på ett tag så det är lite mesigt, men vafan :).
Och kvalitén på videon är i form av ”Går knappt att se”, men i slutet syns det i alla fall lite.

Efter två lite extra mesiga bubblingar så kollar om på vattnet precis som ”Vad är det för fel på vattnet?”.
Fina vovven.

Föregående inlägg
Nästa inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Halkade in på din blogg=)
    en så söt liten vovve du har=)!

    Svara
  2. Hej :) Såg att du hade besökt mig på vovve.net :) Underbar hund du har, hihih.

    Mvh DiANA

    Svara

Lämna en kommentar