Den ljuva stranden

Jycken har de senaste dagarna luktat lite märkligt. Jag har trott att det har kommit från munnen, att hon skulle ha något krux i halsen eller med tänderna, men jag har inte kunnat se något. Igår upptäckte jag att det inte alls kom från munnen, det kom från hela henne. Vad har hon nu sysslat med? Det kanske är från när hon badade i havet?

Glad i hågen gick jag åter till stranden idag för att låta damen lattja lite. När jag närmade mig uppenbarade sig en numera välbekant doft. Jajamän! Där har vi det!
Här kanske jag borde ha reagerat med Ojdå, stackars lilla hund, nu får du visst inte alls springa av dig på stranden idag.
Men det var inte det jag gjorde, nä då, jag traskade vidare ner och släppte den lyckliga hunden lös. Sen gick jag hela vägen hem med den ljuva doften bredvid mig, och numera även på skorna då de visst också fick sig ett bad.

Nu måste jag gå och köpa schampo, för fasen vad hon luktar illa. Träskhund.

Föregående inlägg
Nästa inlägg
Lämna en kommentar

Lämna en kommentar