Spårning

Spårade med Dooley´s igår, vi har inte gjort det på år och dar. Men gud så bra det gick! Jag är riktigt förvånad, vi var liksom inte så speciellt bra innan heller.
Jag gjorde en fin miss när jag la det, för helt plötsligt kom där vatten, men jag valde att gå lite åt sidan och gå över där vattnet hade tagit slut och det bara var som ett dike. Och kände väl att, fixar hon det så jäklar i havet(!) och gör hon inte det så vad gör det liksom?
Men hon tog i alla fall upp spåret jättebra redan i början, hon visste precis vad det var vi sysslade med. Och när vi kom fram till vattnet så syntes det verkligen att hon koncentrerade sig för att lukta rätt, och hon svängde av! Kanske ganska enkelt egentligen med tanke på att det enda andra alternativet var rakt ut i vattnet.
Sen hjälpte jag henne på det över då jag faktiskt tror att jag hade tagit ett litet hopp, vilket ju inte är lätt för henne att förstå. Och sen vet jag faktiskt inte om hon var i spåret eller bredvid då jag inte kom ihåg var jag hade gått.
Dock svajade hon lite mer än vad hon gjorde i början.
Jätteduktig vovve! Jag måste bli bättre..

Idag blir det nog inte så många knop gjorda dock. Jag är hundvakt åt systers hundar och sen ska jag med henne till stallet och efter det blir det nog ännu mera pluggande innan jag åker hem.
Dixi känns förresten inte lika enorm hela tiden nu längre, dock känns Dooley´s väldigt liten när jag kommer hem :).
Idag har Dixan mest roat sig med att sno åt sig dippen när jag var på toaletten, försökt äta ben som hon hittade på gräsmattan, förundrats över en humla, försökt släpa med sig den längsta pinnen hon kunde hitta och naggat mig i låren. Livet är kalaskul när man är valp! :).

Föregående inlägg
Nästa inlägg
Lämna en kommentar

Lämna en kommentar