Fotoinlägg

Så, nu kommer det några foton från de senaste dagarna också :).

Tiiu och Coda på midsommarafton

Midsommar-Tiiu

Hjärtat

Massage, buss-incident och träning

Nu var det ett tag sen igen.
Förra måndagen var Dooley´s på massage. Hon är tydligen jättefin i musklerna för att snart vara sju år, ingen smärta någonstans. Något korta muskler på sina ställen bak men det beror mest troligt på åldern. Verkligen jätteskönt att höra!
På bussen hem sen var det en dam som ramlade på/mot oss.
Hon frågade sen flera gånger hur det hade gått med hunden, jag blev faktiskt väldigt glad över att hon brydde sig och även klappade henne, jag var mer orolig över hur det hade gått med damen.
Nu satt Dooley´s så långt in så det var bara lite av framdelen och huvudet som stack fram och mitt knä och hand hindrade kvinnan från att falla helt platt. Dooley´s blev mest förvånad, men jag tyckte ändå det var skönt att kvinnan ville klappa henne efteråt, på ett sätt känns det som att då fick Dooley´s se att denna dam inte var något farlig, även om hon inte verkade bry sig nämnvärt, så vet jag hur känslig hon är och särskilt sedan elstängsel-incidenten för några år sedan så vill jag göra så mycket som möjligt för att hon inte ska få något bestående av saker som händer.

Annars så tränar vi mest på lagganden just nu, och nu känns det som om det faktiskt har lossnat lite! Nu fokuserar jag endast på att hon ska lägga sig utan steg och struntar fullkomligt i vilken hastighet hon gör det i, eller om hon ibland inte ens lägger sig helt, bara hon inte tar steg. Det känns som att det är betydligt lättare att arbeta upp farten sen än vad det är att plocka bort steg.
Och småhundarna har blivit klippta och ser mest ut som råttor just nu.. :).