Geodog

Nu var det ett tag sen igen, men, äh jag har ingen vidare bra ursäkt :).

Har precis avslutat en härlig morgonpromenad i skogen med Dooley´s. Jag älskar morgonpromenader, det  är så himla härligt att starta dagen så. Med en mysig promenad.
Kanske äta lite hallon, trampa i bajs, rulla i bajs, bli täckta av spindelnät. Och ja, lyssna på fåglarna.

Min bror och hans familj är här, och de håller på med Geocatching, så igår fick Dooley´s hänga med en runda och agera världens bästa Geodog, eller maskot kanske. Hon for mest runt och tyckte att livet var fantastiskt mer än vad hon läste gps:en ;).
Hon fick även lov att visa upp nästan hela sin tricks-samling, vilket hon också gjorde med en väldigt glädje och entuasm.
Sen fick hon agera visningsobjekt när vi skulle demonstrera en inlärning med klicker :).

Tussan mår helt okej nu. Trött och så lär hon ju vara ett tag till, och medicinen ska hon ju ha några veckor till också, men annars.
Smira har fått börja lära sig stå på bakbenen, med target. Jag vet inte riktigt om det är en ultimat metod att använda, men den fungerar väldigt bra! Och jag tror inte att det kommer blir så svårt att plocka bort targeten sen heller. Ska försöka filma det.

Föregående inlägg
Nästa inlägg
Lämna en kommentar

Lämna en kommentar