Dag 2 – Min hund

Dooley´s. Dooley´s är min hund och min fantastiska. Jag visste inte så mycket när jag var tolv år och fick för mig att jag ville ha en hund. Jag visste inte om allt som det skulle ge mig. Alla tårar, all tvivel, all oro, men framförallt all den kärlek, glädje och lycka som det innebär att äga en hund.

Om en vecka och en dag fyller Dooley´s och hennes två systrar åtta år. Snart har jag haft henne i åtta år. Dooley´s mamma är hälften Engelsk Springer Spaniel och hälften Shetland Sheepdog. Dooley´s pappa är en Border collie.

Dooley´s passar mig som strössel passar på glass. Det bästa jag vet är att se henne när det bara lyser glädje i hennes ögon! Att se hur hela hennes kropp spritter av lycka! Att ligga i sängen på morgonen och känna hennes ryggrad tätt intill min bröstkorg och känna hur vi andas i takt.
Att känna hur jag kan bli så överröst av kärlek i hela kroppen av att ibland bara titta på henne. Att se hur hon litar på mig.

Tänk om jag hade vetat det här när jag var tolv.


Föregående inlägg
Lämna en kommentar

Lämna en kommentar